tisdag 17 februari 2009

1 ÅR!

Grattis till mig idag! Nu har jag kämpat med min vikt resa i 1 år och tappat totalt 27 kilo. Dagens vikt är 79,5 kilo. Jag nådde inte fram till någon av mina del måls vikter. Men jag har kämpat på bra och jag är stolt över dom förändringar som jag gjort under det här året. Jag ska inte stirra mig blind på att det just nu går trögt. Istället ska jag se framåt och fortsätta att äta och leva på ett sätt som gör att jag mår bra. Jag har förändrat mina matvanor till det bättre och jag rör på mig mycket mer. Jag har gått från storlek 56 på kläder till storlek 42/44. Det är lättare att röra på sig, leka med barnen och att bara vara. Jag har slutat belöna mig med sådant som går att äta. Istället har jag gett mig själv sådant som jag mår bra av. Det är många och stora förändringar som nu är en naturlig del av mitt liv. Min viktresa och många steg har det blivit.

Jag klarade av att vara utan godis m.m. mellan 11/1 och 17/2 men det blir inget godisfrosseri idag. Jag fortsätter med en till godisfri månad med en gång. Alltså inget godis, fika, chips, popcorn, glass, läsk eller dylikt mellan 17/2 och 17/3. Sedan sätter jag upp ett nytt delmål med vikten. Den 17/3 vill jag att vågen ska visa max 77 kilo. Jag har insett att dom här sista kilona innan mål vikten på 73 kilo måste få ta tid. Jag kan inte stressa och pressa mig själv. Det mår jag inte bra av och det var ju bra jag skulle må!

Promenad idag ca 1 timme efter arbetet.

11 729 steg

Inga kommentarer: