fredag 13 juni 2008

TRÖTT

Det blev en hel natt utan sömn och det känns mer och mer allt eftersom dagen går. Nu är det strax lunch. Det som bekymrar mig och det som jag skrev om igår rör mitt jobb sedan 7 år tillbaka. Dom ska lägga ner i min stad och flytta till en annan. Det beskedet påverkade mig mer än vad jag trodde att det skulle göra. Men nu ska jag samla ihop mig. Njuta av sommaren, barnen och all ledig tid. Kämpa på med vikten och nå mina mål. Sedan i början av augusti ska jag ta itu med jobbet. Jag har det kvar året ut i alla fall och jag behöver bara landa i allt. Men det är inte så lätt som jag skriver här och känslorna pendlar upp och ner. Jag tänker inte göra som jag brukar när det är kämpigt; Jag tänker inte börja äta en massa. Men jag måste verkligen kämpa nu och fokusera på det jag vill nå. Ska försöka vara riktigt strikt med maten några dagar nu när det är lite oroligt. Jag känner att det är inte läge att börja unna sig eller tröstäta för jag vet att det bara säger hej så sitter jag där och väger över hundra igen. Jag har bokat en dagstur till Åland med hela familjen imorgon. Vi behöver verkligen komma iväg och göra något. Lite batteriladdning för hela familjen.

Bra mat hela dagen och det känns skönt att jag kunnat stå emot ät suget mellan målen. Rask promenad 30 minuter och ett gympa pass 30 minuter på kvällen. Ska se till att komma i säng i god tid också och hoppas få sova mer i natt.

Dagens kaloribrännare: Promenad 30 min + Gympa 30 minuter.
Dagens slarv: Inget slarv idag.
Dagens må bra: Mycket funderande, men att beställa Ålands dagsturen kändes gott i själen. Dagens steg: 10 398
Steg totalt:797 080/ 1 141 429 . Örnsköldsvik passerat och nu; Umeå nästa!

Inga kommentarer: