måndag 9 juni 2008

NERÅT / NYA DELMÅL

Det är underbart att gå ner i vikt så är det bara och jag är så glad att motivationen håller i sig. 88,9 kilo i morse och det känns helt otroligt underbart härligt! Jag kommer inte ihåg när jag såg 88 på en våg senast. I alla fall inte på en våg som jag stått på. Nu är det 86,5 kilo som hägrar och en viktnedgång på 20 kilo. Dit tänker jag nå genom att äta bra mat och röra på mig. Eftersom det gått fortare än vad jag räknat med har jag lagt om delmålen. Jag måste ha mina delmål så jag har något att kämpa mot. Delmål 3 blir nu att nå minus 20 kilo innan vi åker på semester 3:e Juli. Sedan blir delmål 4 att väga max 85 vid jobbstart. Efter det lägger jag upp nya delmål. För att komma fram till slutmålet som jag nu bestämt ska bli 73 kilo. Jag kommer från och med nu bara väga mig på söndagar.

När vårt kära besök åkt vidare satte jag igång med lite innejobb. Jag tag i städning, ren bäddning av sängar och en jätte hög med tvätt som växt till under långhelgen. Känns bra att börja veckan med ett rent hem, rena sängar och tomma tvättkorgar.

Efter lunch och mellanmål tog jag och pojkarna bussen in till stan och vidare till en 4H gård. När vi tittat på alla djuren blev den promenad med båda barnen i och på (stå brädan) till affären.

Skönt väder idag med lite svalkande vindar. På kvällen tog hela familjen en promenad tillsammans. Och när barnen somnat blev det 45 minuter gympa.

Dagens kaloribrännare: Vardagsmotion; Städning, tvätt, ren bäddning av sängar m.m. En promenad på dagen och en på kvällen (med stavar). Gympa 45 minuter.
Dagens slarv: 40 gram chips.
Dagens må bra: Sitta på inglasade verandan och njuta av lugnet.
Dagens steg: 17 110
Steg totalt:744 955 / 1 141 429 . Örnsköldsvik passerat och nu; Umeå nästa!

Startvikt 106,5 Kg
Dagsvikt 88,9Kg och jag är nu 17,6 kg lättare!Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86,5 kg 3/7
Delmål 4, 85 Kg 4/8

Inga kommentarer: