måndag 2 juni 2008

MÅNDAG

Lugn dag idag på grund av mensen. Besökte läkaren på morgonen för att kolla upp detta med att jag har det så besvärligt. Dom misstänker att jag har endometrios. Jag går inte in närmare på vad det är här, men enkelt kan man säga att vävnad från livmodern kan hamna på fel ställen och kan förklara dom besvär jag har. Inget farligt, men besvärligt. Så nu ska jag läsa på om det och se vad det finns för behandlingar. När det gäller just vikten (allt är jobbigt dom här dagarna) och att äta rätt så är det tuffa dagar det här. Jag måste verkligen kämpa för att inte vräka i mig en massa.

Ska försöka tvätta lite och underhålla sönerna. Dom är väldigt bra på att underhålla sig själva, men det behövs lite upp styrning mellan varven. Jag har det riktigt kämpigt men dom små kan inte ha det så lätt med en sån här skrutt mamma. Tänkte nästan be maken komma hem men så lyckades jag få sova 25 minuter och efter det kändes det lite bättre igen. Passade på att sova när lilla killen sov lunch och stora såg en film. Nu hoppas jag orka släppa ut dom små på lite grönbete efter mellanmål. Dom har väldigt mycket energi…

Vi kom oss ut och sparkade boll och det var riktigt jobbigt i det skick jag är men roligt också. Jag fick uppbåda lite reserv krafter. Skoj för barnen att få komma ut och härja på när dom fått vara inne nästan hela dagen. Efter bollspelet lekte dom i sandlådan och jag satt i skuggan och hämtade andan en stund.

Rask promenad med grannfrun på kvällen. Härligt!

Dagens kaloribrännare: Bollspel med mina busiga barn. Vardagsmotion (Tvätt, matlagning, och tvätt av barn.) Rask promenad på kvällen; Härligt!
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Sitta i skuggan av ett träd och titta på det bästa jag har som leker snällt i sandlådan. En stund av ro för en trött mamma.
Dagens steg:10 980
Steg totalt:649 521/ 1 141 429 . Mot Örnsköldsvik!

Inga kommentarer: