tisdag 10 juni 2008

NYA VINDAR

Det varma vädret är bokstavligt talat bortblåst och just nu känns det ganska skönt. Det blev lite tufft med all plusgrader. Vi blev inne fram till middag eftersom det stormade på rejält mellan varven.

Rastlös, rejäl migrän och sugen på mat och godis. Jag kämpade på och försökte leka med barnen och tänka på annat. Men jag trillade dit ändå på mitt gamla ät beteende och hann äta tre mackor med smör och skinka, några extra skinkskivor, en näve chips och två nävar små godis innan jag hejdade mig själv. Verkligen inte bra. Resten av dagen är det mer än skärpning som gäller. Tycker att det är så otäckt när det blir så här. Att det ska vara så lätt att hamna i gamla (o)vanor. Nu känner jag mest blä över allting och måste mobilisera en uppryckning! Jobbigt med migränen men den är ingen ursäkt för att äta en massa. Det finns inga ursäkter! Djupandas. Fokusera. Kämpa. Jag ska klara det här!

Jag skärpte till mig och åt bra sen, men så blev det en glass på kvällen. Nu måste det bli en bra mat dag imorgon! Rask promenad med stavar på kvällen.

Dagens kaloribrännare: Lugn dag på grund av migrän och storm. Rask promenad med stavar på kvällen.
Dagens slarv: Den finns inga ursäkter, jag trillade dit och åt en massa i onödan; Lite chips, tre mackor, några extra skinkskivor och lite smågodis. Och så en glass på kvällen.
Dagens må bra: Blev inget idag tyvärr.
Dagens steg: 12 299
Steg totalt:757 254/ 1 141 429 . Örnsköldsvik passerat och nu; Umeå nästa!

Inga kommentarer: