torsdag 19 juni 2008

UMEÅ

Idag ska jag stega på så att jag kommer fram och förbi Umeå. Då är det Skellefteå som är nästa stad på kartan. Klockan är 8 på morgonen och jag ska packa ihop barn och tillbehör och åka in till stan en sväng. Dom små ska få härja på lite i en lekpark.

Vi åkte till en lekpark inne i stadsparken och barnen fick springa/leka av sig lite energi. Sedan gick vi in till stan och åt lunch. Jag åt en nyckelhålsmärkt meny med hamburgare, sallad och mineralvatten. Riktigt gott! Sedan tillbaka till lekparken och leka lite mer. Jag lastade på barnen på och i vagnen och gick en omväg till bussen hem för att få promenera lite.

Gympa 30 minuter på kvällen. Roligt att jag fått med maken också på mina gympa pass.

Jag är helt såld på det här med att räkna steg och fascineras av hur många steg man går på en dag. Vi handlade mat och jag var in på en klädaffär och det gav ca 2000 steg. Härliga tider!

Nu har jag haft några riktigt bra dagar med bra mat och bra med motion/träning. Motivationen är på topp!

Dagens kaloribrännare: Vardagsmotion(Utelek med barnen, städa, handla m.m.) Promenad ca 40 minuter med fullastad vagn. Gympa 30 minuter.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Lugn kväll när barnen somnat och man får bara vara en stund.
Dagens steg: 17 221
Steg totalt:859 624/ 1 141 429 . Umeå passerat. Skellefteå nästa! Jag närmar mig Piteå!

Inga kommentarer: