söndag 29 juni 2008

LITE PAUS

Det känns i benen att jag stegat på mycket dom senaste dagarna och jag inser att kroppen behöver lite vila. Jag får stega på så gott det går här hemma och eventuellt bara ta en liten promenad idag. Känns riktigt bra att jag kommit över en miljon steg. Jag började gå mot Piteå den 7/4 och är som sagt snart i mål! Det blir extra tufft i veckan på grund av mensen men jag ska försöka att samla så många steg som jag hinner och orkar.

Vägningen i morse visar att jag står ganska så still i vikt. Väldigt frustrerande när jag nu ör så nära att komma till att ha gått ner 20 kilo. Men jag får försöka ha tålamod och tänka långsiktigt. Jag har gått ner 18 kilo och det är väldigt bra! Nu väger jag mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid första gången. Det vill säga; Jag har jobbat bort graviditets kilona och är inne på min “vanliga” övervikt.

På kvällen provade jag att gå en promenad men det gick inte bra alls. Mensen sätter rejäla käppar i hjulet och jag tvingas inse att jag inte kommer att hinna i mål med mina steg i veckan. Jag sätter fram målet en vecka och hoppas komma fram innan 11/7. Jag kan i alla fall känna att jag verkligen försökte. Givetvis ska jag stega på så gott det går ändå. Men mitt mål att gå ner till 86,5 kilo innan fredag det tänker jag inte ge upp!

Besök idag av min bror med familj; Trevligt och efterlängtat! Tyvärr ses vi alldeles för sällan. Jag har en underbar liten brorson som jag gärna skulle umgås mer med och givetvis bror med fru också. Just mer tid med familj, släkt och vänner är något man verkligen kan önska sig. Att tid inte var en bristvara och att Sverige inte var så långt.

Startvikt 106,5 Kg
Dags vikt 88,2 Kg och jag är nu 18,3kg lättare! (+0,5 kg sedan förra vägningen 22/6)

Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86,5 kg 3/7
Delmål 4, 85 Kg 4/8


Dagens kaloribrännare: Promenad på kvällen ca 30 minuter.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Trevligt besök av min bror med familj.
Dagens steg: 9 116
Steg totalt:1 028 443/ 1 141 429 . Umeå passerat. Skellefteå nästa! Jag närmar mig Piteå!
(Till Skellefteå är det 1 030 000 steg från Uppsala)

Inga kommentarer: