lördag 7 juni 2008

TRAMPAD OCH 17 KILO LÄTTARE

Dagen började med en lång cykeltur för hela familjen. Bitvis riktigt jobbigt men samtidigt härligt. Mycket fint att se på, barnen älskar att åka med och så jobba med flåset. Nu väntar lax på saltbädd, kokt potatis, Skagenröra, tunnbröd och sallad till lunch. Gott!!

Klippte gräset 1 timme och 20 minuter efter lunch; Svettigt!! Runt 30 grader varmt ute. Barnkalas på kvällen och jag undvek allt fika. En bra dag både mat och motions mässigt.

Roligt när folk ser att man tappat vikt. Det ökar på motivationen och hjälper mig att kämpa vidare. Men det är för min egen hälsas skull som jag vill gå ner. Inte för att få positiva kommentarer om mitt utseende. Kommentarerna är trevliga och jag uppskattar dom, men ännu mer uppskattar jag den ork jag har nu. Det känns i kropp och själ att jag gått ner 17 kilo. Mina steg är lättare och livet är enklare.; Jag klarar av värmen bättre nu när det är sommar. Jag väljer inte längre den kortaste eller enklaste vägen. Jag har fått mer vilja och kämpar på istället för att bara ge upp. Det finns mer kläder att välja bland. Jag är inte konstant hungrig och sugen på en massa godis och annat ätbart. Det är lättare att leka och busa med barnen. Jag sover bättre. Listan kan göras lång och jag fyller på den ofta i mitt huvud. Det är så här jag vill leva så länge jag lever!

Startvikt 106,5 Kg
Dagsvikt 89,5Kg och jag är nu 17 kg lättare!

Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86kg 4/8. Vikt 4/8


Dagens kaloribrännare: Cykeltur med familjen ca 1 timme och 20 minuter. Gräsklippning handjagare 1 timme och 20 minuter. Vardagsmotion.
Dagens slarv: Inget slarv idag.
Dagens må bra: Sitta ute på inglasade verandan som nu är iordningställd för sommaren.
Dagens steg: 11 216
Steg totalt:717 275 / 1 141 429 . Örnsköldsvik passerat och nu; Umeå nästa!

Inga kommentarer: