onsdag 18 juni 2008

OMLÄGGNING

Utelek med barnen på morgonen och ca 45 minuter gräsklippning. Det vanliga håll i gånget med matlagning, tvätt och lek med barnen m.m. Nya stegräknaren kom idag och jag har testat den med den gamla. Den nya mäter bättre.
Kvällspromenad med stavar och grannfru ca 45 minuter på kvällen. Sedan 1,5 timme gräsklippning med handjagaren.

NU BÖRJAR ALLA NYA VANOR SITTA ORDENTLIGT;

Jag har alltid rejält med grönt (orange, gult, rött med för den delen…) på tallriken och det känns konstigt om det av någon anledning inte blir så. Måltiden känns inte komplett då.

Jag hoppar aldrig över en måltid och äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Ev. något på kvällen om jag tränat mycket.

Jag äter inget mellan målen och om dom gånger jag slarvat har det varit direkt efter en måltid/ i samband med en måltid. Eller sent på kvällen.

Jag tar aldrig om mat och känner mig mätt efter en måltid. Men jag äter mig aldrig propp mätt.

Portionsstorleken är jag nöjd med och det är slut med stora lass på tallriken.

Jag äter mest kolhydrater på morgonen, mindre till lunch och väldigt lite kolhydrater till middag. (Om jag inte vet att jag ska träna mycket, då tar jag lite mer. Vet jag om att det blir en lugn eftermiddag/kväll skippar jag kolhydraterna helt till middag.)

Jag dricker bara vatten till maten.

Jag äter ordentlig frukost.

Slut på smörgåsfrossande.

Jag har slutat med light produkter.

Jag äter så ren mat som möjligt med så lite tillsatser som möjligt. (När det finns alternativ.) Vi använder vanligt smör i maten som exempel.

Mycket fibrer och försöker få i mig mer frukt.

Försöker vara så aktiv som möjligt i vardagen.

Motionerar och tränar med gympa/cykling och promenader. (Med och utan stavar.)

Om jag äter tex. Chips så mäter jag upp en bestämd mängd innan istället för att bara sitta och vräka i mig från påsen.

M.m...


Dagens kaloribrännare:Vardagsmotion; Gräsklippning 45 minuter. Promenad med stavar 45 minuter. Tvätt, laga mat, leka med barn m.m. Gräsklippning 1,5 timme.
Dagens slarv: Inget slarv idag.
Dagens må bra: Ansiktsmask och hår inpackning.
Dagens steg: 19 674
Steg totalt:842 403/ 1 141 429 . Örnsköldsvik passerat och nu; Umeå nästa

Inga kommentarer: