onsdag 11 juni 2008

SPÅRLÖST

Inga spår av gårdagens urspårning idag och så ska det förbli hela dagen. Jag känner mig helt annorlunda idag. Ingen migrän och riktigt motiverad. Piggare och mer aktiv. Igår gick nästan hela dagen åt till att parera migrän och jag kom nästan aldrig igång. Det var skönt att jag i alla fall kom mig ut på en promenad på kvällen. Idag har det varit full fart från morgonen. Jag har plockat ihop i köket, vikt tvätt och startat igång tvättmaskinen. Det regnar ute så vi stannar inne.

Efter lunch blev vi alla rastlösa så vi tog på oss regnkläderna och tog bussen in till stan. Handlade lite och sedan lastade jag pojkarna på och i vagnen och gick en rask promenad på 1 timme. Efter middagen blev det ytterligare en promenad, med grannfrun, i rask takt ca 40 minuter. På kvällen blev det också ett gympa pass på 30 minuter. Mycket motionerande idag; Härligt! Och bra mat hela dagen och inget ätande mellan målen.

Frukost; Två smörgåsar; Grovt bröd, leverpastej, korvskinka, ost. Vatten. Kaffe.
Lunch; Fullkorns paj med äggstanning, svamp, paprika, fetaost, bacon (fettet fick rinna av på hushållspapper) och lite, lite riven ost på. Åt en liten bit (den var väldigt mättande) och rejält med grönt till. Vatten. Kaffe.
Mellanmål på stan; Vatten och en hårdmacka som man köper portionsförpackade.
Middag; Stekt lax, en matsked jasminris, lätt crème fraiche blandat med sweet chili sås. Rejält med rårivna morötter. Vatten.
Kväll; En och en halv deciliter lättfil med några fiber havrefras. Vatten. Ett äpple.


Dagens kaloribrännare: Vardagsmotion. En promenad i lugn takt. En promenad, ca 60 min, i rask takt med barnvagnen. En kvällspromenad, rask takt, 40 minuter. Gympa 30 minuter.
Dagens slarv: Inget slarv idag.
Dagens må bra: Litet hemma spa med ansiktsmask, hår inpackning m.m.
Dagens steg: 18 538
Steg totalt:775 792/ 1 141 429 . Örnsköldsvik passerat och nu; Umeå nästa!

Inga kommentarer: