söndag 27 juli 2008

DÅLIGT

Förmiddagen har jag sovit bort på grund av mensen och nu är det strax för lunch. Jag känner mig aningen vimmelkantig men ska försöka komma igång nu.

Jag klarade av den här veckans mål och nästa veckans mål är;

Njuta av livet, familjen och ledigheten.

Nästa blogg inlägg blir vid vägningen nästa söndag 3/8. Då ska jag som mest väga 85 kilo. Efter det kommer jag inte att uppdatera här varje dag. Vid vägningen på söndagar kommer jag lägga in en sammanfattning av veckan om hur det går med kost, motion och vikt. Som den realist jag är inser jag att jag kommer inte hinna blogga varje dag nu när jag börjar jobba igen. Jag ska fortsätta med stegandet, gympandet och den bra maten och resan mot ett gladare, sundare och smalare jag. För mig är bloggen viktig och därför kommer jag fortsätta med den. För mig fungerar den som en ram och den hjälper mig att inte komma ifrån nya vanor. Så blogga kommer jag göra hela vägen fram till min målvikt på 73 kilo och ev. längre.

Dagens kaloribrännare; Lugn dag pga mensen.
Dagens slarv: Inget slarv idag.
Dagens må bra: Lugn dag. Sovit två gånger under dagen.
Dagens steg: 3 381
Steg totalt i veckan; 71 208!


VECKANS MÅL;

Måndag till Söndag / 21-27/7; 6 dagar utan något slarv. Minst 70 000 steg och två gympa pass. Mycket grönt och bra mat.

Måndag; Inget slarv. Gympa 40 minuter. Bra med stegandet. Bra mat. :-)
Tisdag; Inget slarv. Vägde 85,1 Kg. (!) Promenad. Cykeltur. Bra med steg. Bra mat. :-)
Onsdag; Chips, glass, gin o tonic, vin, ostbågar m.m. 12 100 steg. Varmt!! :-(
Torsdag; Inget slarv. Vardagsmotion, värme, promenad m.m. 12 165 steg. :-)
Fredag; Inget slarv. Bra med steg. Gympa och promenad. Varmt! Bra mat. :-)
Lördag; Inget slarv. Varmt!!. Mens. Ute jobb. Bra mat. :-)
Söndag; Inget slarv. Mens. Varmt väder. Bra mat. :-)

Inga kommentarer: