tisdag 15 juli 2008

NORRLANDS SEMESTER

Kort summering av norrlands semestern kommer här. Ingen utförlig dagbok över vad vi gjort om dagarna, utan motion/slarv och övrigt. Lite av vad vi pysslat med slinker med också. (Den här bloggen ska i första hand handla om min resa mot en sundare vikt. Även om det går hand i hand med mitt liv i övrigt.)
Grön text dagens kaloribrännare, röd text dagens slarv och lila text dagens må bra/övrigt ;

3/7 TORSDAG

Åt 40 gram popcorn på kvällen och lite smågodis.
8 203 steg.

4/7 FREDAG

Vägde mig; 86,7 kilo! Bilresa 90 mil. Skönt att komma fram. Här trivs jag verkligen!
5 620 steg.

5/7 LÖRDAG

Promenad 1 timme och 40 minuter. Leka ute med barnen m.m. Härligt!
15 862 steg. Summa steg; 1 078 985 / 1 141 429.


6/7 SÖNDAG

Promenad ca 1 timme på morgonen och en kvällspromenad ca 30 minuter.
Åt ca 40 gram popcorn på kvällen.
12 422 steg.

7/7 MÅNDAG

Promenad ca 1 timme på morgonen och en kortare promenad på eftermiddagen. Kärra och stapla ved och kärra barn. (Dom älskar att åka i skottkärran). Städa.
13 210 steg.


8/7 TISDAG

Promenad 1,5 timme på morgonen och promenad ca 35 minuter på kvällen. Kärra och stapla ved.
17 668 steg.


9/7 ONSDAG

Promenad på 1 timme och 20 minuter på morgonen och promenad 50 minuter på kvällen. Kärra och stapla ved.
20 193 steg. 1 142 478/1 141 429!!


JAG ÄR I MÅL MED MITT STEGANDE I DAG! FRAMME I PITEÅ!

Delmål 2 under norrlandsvistelsen avklarad, jag är framme i Piteå med stegandet, och delmål 3 med, vi är riktigt aktiva och rör på oss mycket. Bara delmål 1 som återstår. Ska väga mig på söndag och se hur det ser ut med vikten då. Jag fortsätter dock att stega på och har som mål att stega minst 70 000 steg i veckan.

Jag är förkyld, har varit det hela veckan och även haft en del migrän. Men det har inte varit så att det stört norrlands vistelsen men lite segt att det inte ger med sig.

10/7 TORSDAG

Nästan två timmars tur med linbana idag. Verkligen en må bra upplevelse! Fridfullt, mysigt och spännande att sitta i kabinen och titta ut på all vacker natur som man passerar.
Promenad på kvällen 25 minuter.
6 469 steg


11/7 FREDAG

Promenad på morgonen 45 minuter. Kärra och stapla ved.
12 646 steg.


12/7 LÖRDAG

Idag “rymde” jag och maken och fick en mysig barn fri dag. (Barnens morfar passade barnen.) Det blev en del onyttigheter dock; Grillbiff med pommes, två lökringar, dipp och kryddsmör till lunch. En stor vanilj kanelbulle till mellanmål och en glass lite senare. Onyttigt… men gott!
Promenad 1 timme på kvällen.
13 118 Steg


13/7 SÖNDAG

Kärra och stapla ved. Bära möbler och städa ur ett förråd.
9 350 Steg


14/7 MÅNDAG

Promenad 2 kilometer. Spela fotboll och kärra barn.
11 013 Steg


15/7 TISDAG

90 mil bilresa. Pommes och en korvhamburgare, dipp och två löpringar till lunch. Godis och fika i bilen. Pizza till middag. Rekord slarv dag!!
4 869 Steg.

NORRLANDS DAGARNAS MÅ BRA; (Att vara här får oss att slappna av och må bra. Här finns ingen stress.) Frisk luft. Träffa familj, släkt och vänner. God mat. Vacker natur. Underbara blomsterängar med vackra sommar blommor. Sköna långpromenader. Glada barn på roliga upptåg. Hela familjen är ledig tillsammans. Sommar. Vara ute mycket. Skönt att vara hemma där man växt upp; Jag har många fina minnen härifrån. Line bane turen som var en riktig höjdare! En barn fri dag som jag och maken verkligen behövde.

PROMENADERNA; Dom allra flesta av promenaderna nedan är i rask takt. Vi går genom byn och ut efter bya vägen som slingrar sig genom skogen. Mysig grusväg med rejäla backar.

Inga kommentarer: