söndag 3 augusti 2008

VECKOSLUT

28/7-3/8

MÅNDAG kväll klockan 22; Hungrig och sugen på en massa gott. Jobbigt, jobbigt… Det skulle vara mycket lättare om det här suget inte fanns. Min hjärna försöker inbilla mig att jag är hungrig men det tänker jag inte gå på. Jag försöker distrahera mig med att läsa, surfa och skriva. Eller ta en promenad, gympa eller hålla igång på annat sätt. Idag har det varit lika varmt som övriga dagar. (Åska och regn natten mot idag dock men det var bortblåst på morgonen.) Jag har varit till tandläkaren och efter det tog jag en promenad i värmen. På kvällen jobbade jag ute i flera timmar. Jag skrapade och slipade bort gammal färg från ute verandan och oljade in det som jag fick klart. Jag har ätit blodpudding till både lunch och middag för att hålla blodvärdet uppe. Lite, lite glass till mellanmål men det var verkligen inte mycket. Så jag anser denna dag vara slarv fri. 8 456 steg blev det idag. Får se till att stega på mer när mensen ger med sig.

TISDAG började med en rask promenad med stavar i cirka 1 timme. Härligt! Sedan väntade ute jobb; Slipning av verandan och så gräsklippning. Picknick på eftermiddagen i Stockholm och jag såg till att den blev nyttig. Massor med sallad! Till middag blev det ute mat på Sibylla i Upplands Väsby; Mammas. Dom måste omnämnas för dom ordnade så fint med maten. Jag bad att få en grillbiff med bara sallad. På tallriken hade dom lagt upp bra med sallad, morot och lök och jag blev ordentligt mätt. Tackar för det! Bra mat hela dagen och bra med motion och steg. Känner mig väldigt nöjd med den här dagen. Dagar på vift brukar lätt bli onyttiga dagar men inte den här. Varmt väder hela dagen; Svettigt! 13 234 steg blev det idag.

ONSDAG/TORSDAG Riktigt bra dag igår med massor steg; 19 385. 1 timmes promenad gånger två blev det också. Och en rejäl shoppingrunda med en väninna. Bra mat hela dagen och inget slarv. Trevligt besök av morbror med fru. Varmt väder!
Idag har vi jobbat ute i värmen hela dagen. Jag slipar och målar ute verandan. Tyvärr klantade jag mig och ramlade och slog i och upp knät. Det värker en del, speciellt när jag böjer på det. Jag hoppas att det inte blir något mer och att det snabbt går över. Bra mat och inget slarv idag. 7 172 haltande steg idag.

FREDAG förmiddag gick åt till målning. Knäet värker och det är ganska besvärligt så någon promenad blir det inte tyvärr. Efter lunch hade vi vänner här på middag; Trevigt! På kvällen var jag ute och fortsatte måla verandan. Bra mat. Chips på kvällen ca 200 gram. 1 gin och tonic 33 cl. Ordentlig värk i knäet. 6 671 steg.

LÖRDAG förmiddag blev det sovmorgon och sedan slipning/oljning av framsidan på verandan. Efter lunch skulle jag fortsätta med verandan men då började det regna. Så nu blir det innepyssel, städning och sedan ska vi handla inför jobbstarten. Vi jobbar på mycket men passar också på att vara tillsammans hela familjen. Knäet känns mycket bättre idag och om det slutar regna ska jag gå ut och gå.

****Handlingen idag gick väldigt bra och jag är så lycklig just nu! Jag köpte ett par jeans från “vanliga” avdelningen (alltså inte stora storlekar avdelningen) i 44! I början av det här året hade jag storlek 50 (har haft större med) från stora storlekarna på jeans. Så det känns som en seger och ett kvitto på att jag är på rätt väg. Sundare, smalare och gladare!****

Ordentligt regnande hela dagen så det blev ingen promenad. Bra mat och inget slarv. 5 149 steg.

SÖNDAG
Spännande att ställa sig på vågen idag. Men det gick bra och jag har klarat delmål 4! Höstens vikt utmaning blir att fortsätta gå ner i vikt och framförallt inte gå upp i vikt. Mitt mål för hösten är att väga 79 kilo på julaftonen. Kanske kommer jag dit fortare än så. Det får visa sig. Promenad efter lunch 1 timme i rask takt. Bra mat hela dagen och inget slarv. 10 121 steg.

Steg totalt i veckan; 70 188 steg vilket känns jättebra med tanke på mitt knä och att jag stått många timmar på en stege och slipat/målat.

Känns som en bra vecka där mesta tiden fått gå till familjen och huset. Nu väntar jobbstart imorgon.

Startvikt 106,5 Kg
Målvikt 73 Kg; 12 kilo kvar att gå ner
Dags vikt 85 Kg och jag är nu 21,5 kg lättare! (-1,5 kg sedan förra vägningen 080720)

Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86,5 kg 3/7 Vikt 3/7 87,2 Kg.
*Klarade inte delmål 3.Ny vägning 20/7. Vikt 20/7 86,2 Kg!
Delmål 4, 85 Kg 4/8. Vikt 4/8 85 Kg!
Delmål 5, 79 Kg 24/12 Vikt 24/12

Inga kommentarer: