fredag 25 juli 2008

HETT

Strax efter lunch och nu är det hett ute. Inte varmt eller ens jättevarmt utan hett!! Svetten rinner och minsta ansträngning är nära att föranleda en svimnings attack. Barnens plask pool känns minst sagt lockande… Jag har packat upp det sista från resan, tvättat, lagat mat, pysslat på med barnen m.m. Längtar faktiskt efter eftermiddag och förhoppningsvis lite mindre varmt. Jag tänkte gympa ikväll och så ska vi till grannen på barnkalas. Mera tvätt och middags fix blir det också innan dess. Jag hoppas att man i alla fall bränner någon extra kalori denna värme…

Svalare väder på kvällen och en rask promenad på 50 minuter med stavarna och grannfrun. Efter det ett svettigt gympa pass på 40 minuter. Underbart att röra på sig! Jag ligger bra till med veckans mål. Jag har gympat två gånger och har bara ca 10 000 steg kvar till veckans mål på minst 70 000. Det som gäller nu är att beta av dom stegen och klara två dagar till utan slarv.

Jag älskar känslan av att ha ork och motivation!

Dagens kaloribrännare; vardagsmotion. Rask promenad 50 minuter med stavar. Gympa 40 minuter.
Dagens slarv: Inget slarv idag.
Dagens må bra: Spa dusch på kvällen med ansiktsmask, hår inpackning m.m.
Dagens steg: 13 524
Steg totalt i veckan; 60 376


VECKANS MÅL;

Måndag till Söndag / 21-27/7; 6 dagar utan något slarv. Minst 70 000 steg och två gympa pass. Mycket grönt och bra mat.

Måndag; Inget slarv. Gympa 40 minuter. Bra med stegandet. Bra mat. :-)
Tisdag; Inget slarv. Vägde 85,1 Kg. (!) Promenad. Cykeltur. Bra med steg. Bra mat. :-)
Onsdag; Chips, glass, gin o tonic, vin, ostbågar m.m. 12 100 steg. Varmt!! :-(
Torsdag; Inget slarv. Vardagsmotion, värme, promenad m.m. 12 165 steg.:-)
Fredag; Inget slarv. Bra med steg. Gympa och promenad. Varmt! Bra mat. :-)

Lördag;
Söndag;

Inga kommentarer: