tisdag 22 juli 2008

VIKTIGT

Jag har bestämt sen tidigare att jag bara väger mig på söndagar. Men jag kunde inte låta bli att kika hur jag låg till i morse. Det har varit en del slarv. Men vågen visade 85,1 Kg!? Jag förstår inte hur det kan ha gått till. Först står jag still länge på 87,2 och sedan trillar 2 kilo bort på ett par dagar. Antar att det är så platåerna fungerar och att jag ska ha tålamod när jag hamnar på dom. För det är riktigt roligt när det lossnar igen! Jag får se vad jag väger på söndag. Hoppas att jag ligger under 86 då med. Nu är jag motiverad!

Promenad efter lunch 30 minuter; Underbart sommarväder ute! På eftermiddagen kom barnens faster hit. Vi tog med henne på en cykeltur ca 8 kilometer. Härligt väder hela dagen.

Nu blir det ett par dagars uppehåll i bloggen. Vi ska till djurpark med våra vänner och bo över i en stuga. Så jag återkommer fredag eller lördag med uppdatering av läget. Vi lämnar nyckel till hus vakten tidigt i morgon bitti och ger oss iväg. Jag hoppas på trevliga dagar med trevliga vänner.

Dagens kaloribrännare; Utelek med barnen. Promenad 30 minuter. Cykeltur 8 kilometer.
Dagens slarv; Inget slarv idag!
Dagens må bra: Trevligt besök av barnens faster.
Dagens steg: 13 025
Steg totalt i veckan; 22 587


VECKANS MÅL;

Måndag till Söndag / 21-27/7; 6 dagar utan något slarv. Minst 70 000 steg och två gympa pass. Mycket grönt och bra mat.

Måndag; Inget slarv. Gympa 40 minuter. Bra med stegandet. Bra mat. :-)
Tisdag; Inget slarv. Vägde 85,1 Kg. (!) Promenad. Cykeltur. Bra med steg. Bra mat. :-)

Onsdag;
Torsdag;
Fredag;
Lördag;
Söndag;

Inga kommentarer: