torsdag 17 juli 2008

MIGRÄN

Jag misstänker starkt att mitt liv skulle vara något lättare om jag slapp huvudvärken. Idag är det migrän på schemat och det är lagom skoj. Huvudvärkstabletter och kaffe och sedan hoppas jag att det ska ge sig.

Regn och oväntat (men trevligt) besök idag så det blev lite för sent för en promenad. Men jag körde ett jobbigt och intensivt gympa pass på kvällen. 50 minuter. Svettigt!

Huvudvärken gav med sig på eftermiddagen. Det kom ett rejält åskväder förbi så det var nog den som gav mig huvudvärk. När det laddat ur försvann värken i huvudet.

Nu är det kväll och för ca 30 minuter sedan skulle jag lägga upp bloggen och kollade stegräknaren; 8 000 steg. Jag har i och för sig 4 000 steg extra men dom kan vara bra att ha. Så jag gick ut i trädgården och gick mina 2 000 steg plus några till. Runt, runt här ute på tomten i rask takt tills stegräknaren visade “rätt”. Nu kan jag sova gott och känna mig nöjd med den här dagen också.

Dagens kaloribrännare; Vardagsmotion. Gympa 50 minuter. Stegade 2 000 steg i trädgården på kvällen.
Dagens slarv: Inget slarv idag!
Dagens må bra: Mini spa hemma med hårinpackning, ansiktsmask m.m.
Dagens steg: 10 066
Överskott/underskott steg;+66 steg.

Inga kommentarer: