söndag 20 juli 2008

DUBBEL AVSNITT

2008-07-19 LÖRDAG

BORTBJUDNA

Jag startade dagen med att städa här hemma och sedan gick jag en promenad med barnvagnen. Riktig rask takt i 20 minuter och lite långsammare takt i 10 minuter. Efter det har jag och barnen lekt och busat ute i sommarvärmen. I eftermiddag är vi bortbjudna på middag och senare ikväll får vi besök av min morbror med fru. Så eventuellt hinner jag inte lägga ut bloggen ikväll. I såna fall blir det dubbelt i morgon.

Det blev en hel del slarv på kvällen/natten. Inga ursäkter, varken att det var Lördag eller att vi var bortbjudna och senare hade besök. Men trevligt hade vi. Lite trist att jag inte kunde stå emot dock eftersom jag nu är i en period då jag hade behövt det. Jag vill verkligen inte hamna i gamla (o)vanor.

Dagens kaloribrännare; Promenad med barnvagnen på morgonen. (Rask takt 20 minuter, långsammare takt 10 minuter.)
Dagens slarv: Ett litet glas likör, två glas rödvin, 33 cl gin och tonic, chips, smågodis, bulle, macka på kvällen.
Dagens må bra: Vi åkte och hälsade på kära vänner till oss. Kikade på deras nya hus och åt middag. Barnen lekte. Trevligt! Sent på kvällen kom min morbror med fru hit och stannade över. Trevligt det med. Så en riktigt trevlig dag som man mår bra av.
Dagens steg: 9 442
Överskott/underskott steg; -558 steg

2008-07-20 SÖNDAG

NY DAG

Känns bra idag trots gårdagens och dagens slarv. Jag vägde mig och jag väger 86,2 kilo. Jag har dessutom fått ihop mina minst 50 000 steg. Så jag har klarat två delmål av tre. Nu måste jag styra upp ätandet ordentligt och inte äta något extra. Känns jobbigt att jag skriver om och om igen att jag inte ska äta något extra och så gör jag det ändå. Så nu gäller det.

Nästa veckas mål;

Måndag till Söndag / 21-27/7; 6 dagar utan något slarv. Minst 70 000 steg och två gympa pass. Mycket grönt och bra mat.

Dagens kaloribrännare; Promenader.
Dagens slarv: Blåbärs paj med vaniljkräm, smågodis, två gin och tonic.
Dagens må bra: Kärt besök av morbror med fru.
Dagens steg: 9 332
Överskott/underskott steg; -668
Totalt antal steg för denna period; 56 638/+6 638 steg




Startvikt 106,5 Kg
Dags vikt 86,2 Kg och jag är nu 20,3kg lättare! (-1 kg sedan förra vägningen 080703)Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86,5 kg 3/7 Vikt 3/7 87,2 Kg. Klarade inte delmål 3.Ny vägning 20/7.
Vikt 20/7 86,2 Kg.
Delmål 4, 85 Kg 4/8

Inga kommentarer: