lördag 26 juli 2008

VÄRMEBÖLJA

Nu har det varit hett väder i så pass många dagar att jag börjar kalla det värmebölja. Maken jobbar envist på i värmen och försöker få klart allt ute jobb vi har. Jag ska ocksp hugga i men jag måste vänta tills kvällen då det blir svalare.

Tankarna har börjat snurra allt mer kring jobbstart och slut på föräldraledigheten. En stor omställning väntar för hela familjen. Det kommer att påverka oss på olika sätt. Då det gäller kost och motion gäller det för mig att verkligen hålla i nya vanor nu. Få dom att fungera även när jag jobbar. Min plan är att gå antingen till eller från jobbet. (Inte hela vägen, men från dagis, eller till busstation. Det är en promenad på ca 40 minuter.) Sedan gympa ett par gånger i veckan. Jag funderar även på att skaffa en motionscykel. Jag kommer göra matlådor och ta med sallad till maten. Sedan får jag helt enkelt bestämma mig för att klara av det här även när jag jobbar.

Idag blev det ändå en del gjort trots hettan. Jag har städat lite inne, vi har varit och badat med pojkarna och så vanliga pysslet med matlagning och annat. På kvällen gick jag ut och skottade jord en timme och jag svettades ordentligt fastän man tyckte att det var svalare ute. Jag försöker hålla igång så gott det går. All rörelse är bra så länge det inte är handens rörelse från chipsskålen till munnen. Fortfarande känner jag instinktivt att jag ska äta något gott/extra bara för att det är lördag. Men det har jag inte gjort. Det är det som är skillnaden nu att jag kan säga nej till mig själv och må bra istället.

Dagens kaloribrännare; Värmen. Vardagsmotion. Ute jobb.
Dagens slarv: Inget slarv idag.
Dagens må bra: Fotbad ute i det fria.
Dagens steg: 7 451
Steg totalt i veckan; 67 827


VECKANS MÅL;

Måndag till Söndag / 21-27/7; 6 dagar utan något slarv. Minst 70 000 steg och två gympa pass. Mycket grönt och bra mat.

Måndag; Inget slarv. Gympa 40 minuter. Bra med stegandet. Bra mat. J:-)
Tisdag; Inget slarv. Vägde 85,1 Kg. (!) Promenad. Cykeltur. Bra med steg. Bra mat. :-)
Onsdag; Chips, glass, gin o tonic, vin, ostbågar m.m. 12 100 steg. Varmt!! :-(
Torsdag; Inget slarv. Vardagsmotion, värme, promenad m.m. 12 165 steg.:-)
Fredag; Inget slarv. Bra med steg. Gympa och promenad. Varmt! Bra mat. :-)
Lördag; Inget slarv. Varmt!!. Mens. Ute jobb. Bra mat. :-)

Söndag;

Inga kommentarer: