fredag 18 juli 2008

KARAKTÄR

Promenad på förmiddagen med lillkillen och barnvagnen. Efter lunch har jag varit ute och lekt med barnen. Båda barnen älskar att sitta på stora leksaks traktorn när mamma eller pappa drar dom. Bra träning för oss!

Barnens faster kom på trevligt besök och stannade och åt med oss. Karaktären svek vid fikat och det blev två skivor rulltårta. Ingen katastrof men inte bra heller. Jag ligger hela tiden på gränsen till att börja om med mitt ohälsosamma ätande. Så jag måste hålla mig till det jag bestämt. Kanske verkar det överdrivet men jag känner mig själv och vet hur lätt jag trillar dit igen. Jag måste klara av att gå ner och hålla vikten för min hälsas skull. För börjar jag om att äta som tidigare så kommer jag garanterat att äta mig sjuk på ett eller annat sätt. Diabetes, högt blodtryck eller andra följdsjukdomar. Så åter igen, två skivor rulltårta är ingen katastrof, men det är inte bra eftersom jag bestämt att inte äta något extra nu i några dagar. Jag måste hålla igen så jag håller mig på utsatt väg.

På kvällen gick jag en rejält rask promenad med stavar ca 40 minuter.

Jag vet att det finns några som läser bloggen , så hejsan på er! Roligt att ni tittar in och läser. Det hjälper mig att “sköta” mig när jag vet att det finns dom som “håller ögonen” på mig. Har ni frågor/funderingar får ni jätte gärna höra av er.

Dagens kaloribrännare; Promenad med barnvagnen på morgonen. Power walk med stavarna ca 40 minuter på kvällen.
Dagens slarv: Två skivor rulltårta.
Dagens må bra: Trevligt besök av barnens faster. Alltid lika roligt när hon kommer förbi.
Dagens steg: 13 191
Överskott/underskott steg; +3 191

Inga kommentarer: