lördag 8 mars 2008

SUNDARE DAG

Vakande med rejäl migrän idag med. Kom igång efter frukost med kaffe och två värktabletter.

Två promenader och ett gympapass, bra mat och inget slarv mellan målen. Jag är jättenöjd med den här dagen! Motivationen stiger rejäLt när man lyckas få till en bra dag. Jag har rört på mig, hållit igång, tänkt på vad jag ätit och det har gjort att jag mår bra. Jag är inte hungrig eller söt sugen. Känner mig pigg trots att jag har lite kvar av migränen som ligger och mol. Det enda tokiga har varit frukosten med för många mackor.

Har börjat fundera på att sätta upp lite mål under resans gång för att sätta lite press på mig själv. Mitt första mål blir att komma under 100 kg innan Mars är slut.

Jag reser och jag trampar lite snett och går lite vilse men jag har en destination som jag ska nå och det ska få ta lite tid. Jag är på väg!


Måltider idag:

Frukost- kaffe, vatten och på tok för många mackor. Skyller på att migränen gjort mig vrålhungrig.

Lunch- Wookade grönsaker, kyckling, ris och sås. Vatten till.

Mellis- Lättfil med fiberhavrefras och nyckelhålsmärkt müsli, vatten och en halv kopp kaffe

Middag- Pasta,paprika, räkor,lätt cremefraiche och mellangrädde, sallad, vatten

Mellis- En mindre portion av dagens mellis, men ingen musli och så vatten.

DAGENS MÅ BRA:

Lyssnat på bra musik och läst en bra bok.

DAGENS KALORIBRÄNNARE:

-Städning
-Rask promenad 45 minuter
-Promenad hela familjen
-Gympa 30 minuter

DAGENS SLARV:

För många mackor till frukost.

Inga kommentarer: