söndag 23 mars 2008

PÅSKIGT

2008-03-23 Påskdagen

Sjukläget fortsätter. Lite senare frukost idag med liten bit paj, paprika ringar, kaffe, vatten och honungsvatten. Pajen gjorde jag igår och jag lagade till den så den inte skulle vara alltför onyttig. Till lunch blir det pyttipanna gjord på rester och morötter.

Några chips och lite små godis blev det efter lunch. Varför det kan man undra? Se mina funderingar om detta längre ner i texten.

Jag är inte nog frisk eller pigg för att orka med någon motion idag. Matlagning, städning och lek med barnen gör att man ändå inte är helt stilla.

Hamburgare, pommes, dip och cola till middag. Kaka efter maten. Åt inget efter klockan 18.00.

Idag blev det en hel del slarv. I går kväll blev det dessutom chips på kvällen. Nu håller det på att barka iväg. Jag har för mycket tid över samtidigt som jag är för sjuk för att göra så mycket. Det är inte bra för karaktären. Jag har så lätt för att halka in i gamla och dåliga vanor. Det är verkligen skärpning som gäller nu! Måste behålla motivationen och viljan så att jag verkligen klarar av det här.

Jag blir sugen på något att äta fastän jag inte är hungrig. Första tanken lyckas jag ofta mota bort. Sedan börjar det dyka upp massor med ursäkter för att äta något. Huvudet fylls av dem och helt plötsligt tycker jag att det är helt okej att äta en näve chips efter lunch. Jag vill inte äta chips och jag vet att jag inte ska äta chips men jag äter chips i alla fall. Det är som om jag lyckas hjärntvätta mig själv. Jag vet hur tjock jag är och jag vet hur gärna jag vill gå ner i vikt och förhoppningsvis börja må bättre. Nu har jag inte gett upp och jag tänker inte se dom här två dagarnas slarv som ett nederlag. Jag kämpar vidare fast besluten att nå mitt mål. Men jag stannar upp och försöker få grepp om saker och ting innan jag kommer allt för långt ur kurs. Måste fokusera på det jag vill och hur jag ska komma dit. Det här är ingen lätt match och det är svårt när man slåss mot sig själv. Men jag har bestämt mig för att vinna. Det är dags att börja må bra nu och det gör jag inte med nästan 30 kg övervikt.


2008-03-24 Annandag påsk

Hoppades få vakna pigg och frisk men så blev inte fallet. Så det blir en lugn dag i dag med. Jag är ganska så besviken på mig själv efter gårdagen och dagen innan dess. Önskar att jag hade bättre karaktär. Jag ska verkligen jobba på det.
Frukost- två skinkmackor, kaffe och vatten. Ingen aptit vid lunch så jag vilade istället. Åt en repetition av frukost när jag vilat och en halv banan. Ingen bra kosthållning än så länge men jag har verkligen ingen aptit. Till middag blir det lax, ris, sås och grönsaker.

Inga kommentarer: