tisdag 4 mars 2008

RUNDGÅNG

Nu har förkylningen börjat gå runt här hemma. Stora killen som var nästan frisk har fått feber igen och samma med minstingen. Han har dessutom hög feber, nästan 40 grader. Jag känner mig varken bättre eller sämre. Mest frustrerad över att inte kunna komma igång igen med motionerandet. Försöker tänka på detta med att all rörelse är bättre än ingen. Ser till att hitta på små knep för att röra mig mer i vardagen. Idag till exempel har jag tvättat och vikt tvätt. Sedan har jag burit upp det i omgångar , istället för allt på en gång, för att få röra på mig mer. Först kökshanddukar, sedan ner i källaren igen, upp med vanliga handdukar osv. Nu ska jag gå ut med barnen och försöka få i väg oss på en promenad. Lilla sjuklingen bäddar jag ner i vagnen.

Idag fick stora killen välja vad vi skulle äta till lunch och han valde pommes och köttbullar. Jag gjorde fullkornsmakaroner till mig själv. Rårivna morötter till.

Middag blir ugnsstekt potatis, morötter och paprika med lite olja och svartpeppar. Till det korv i ugnen med currytäcke. Magra produkter.

Startvikt 106,5 Kg
Dagsvikt 102,9 Kg
Målvikt 75 Kg


DAGENS KALORIBRÄNNARE:

Sprungit upp och ner för källartrappen med tvätt.

Klä på två sjuka barn med noll intresse av att gå ut, sedan bra svettig, få på sig själv ytterkläderna snabbt och ut på en promenad. Underbart med sol och frisk luft. Sedan samma procedur när vi ska in, men nu med två sjuka barn med noll intresse av att gå in. Däremellan hanns det med lite utelek där jag bland annat skjutsade stora killen runt, runt huset i skottkärran.

DAGENS SLARV:

Popcorn, ca 80 gram, och 2 smörgåsar på kvällen.



Inga kommentarer: