onsdag 19 mars 2008

MÅLIGT

Då är det ett konstaterat faktum; Jag är förkyld igen. Vaknade i morse med feber och ont i halsen. Ont i hela kroppen. Men, det är bara att bita ihop för här hemma finns två super pigga små barn som vill ha mat, kärlek och uppmärksamhet.

Nu har jag bara 0,5 kg kvar till att nå mitt första del mål. Det har fått mig att fundera på övriga delmål och en rimlig/ realistisk viktnedgång. Målet är att hitta en hälsosam vikt, men jag behöver något att styra efter på vägen dit.

Delmål 1 under 100 innan Mars är slut
Delmål 2 under 95 Kg innan Maj är slut
Delmål 3 under 90 innan Augusti är slut


Det blir 16,5 kg på 7 månader om jag räknat rätt. Jag kom i gång i slutet av Januari. Jag har snart gått ner dom första 6,5 kilona. Då är det 10 kg på 5 månader. Det känns rimligt och långsiktigt. Jag är ju inte ute efter att gå ner fort utan att sakta men säkert nå en vikt som jag kan behålla. Jag får sluta fokusera lite på slutmålet utan ta det etapp för etapp.

Idag ska jag leka med barnen och försöka vila mellan drabbningarna. Jag måste ta ut dom idag även om det bara blir en liten stund. Det har snöat här!

Vi var ute och lekte på förmiddagen och sedan var vi ut igen efter lunch. Då blev det en kort liten promenad.

Bra mat idag och inget slarv. Jobbigt med förkylningen.

Inga kommentarer: