torsdag 13 mars 2008

HEJSAN HOPPSAN


Rivstart på dagen med att väcka barnen, ordna frukost och få på alla, inklusive mig själv, kläderna. Iväg till bussen och sedan promenad till dagis. Den promenaden tar ca 15-180 minuter beroende på väder, vind och fyraåringens humör. Idag tog den 35 minuter, vilket är en hyfsat bra morgon tid. Efter dagislämning gick jag och lilla killen en promenad med vagnen. Det regnade ute men jag är så motiverad att jag inte bryr mig så mycket om väder längre. Det är skönt att promenera och jag mår bra av det. På med bra kläder och hålla ett bra tempo så fryser man inte.

Det blev en till promenad med vagnen efter mellanmålet. En underbar motionsform!
Inga mängder med mackor idag heller bara en smörgås till frukost tillsammans med fil och müsli. Innan “nystarten” åt jag ibland 10 mackor på en dag. Minst 5 mackor per dag och oftast med smör på. Nu blir man väldigt medveten om hur dåligt man har ätit. Nu måste jag verkligen jobba in nya vanor så jag inte halkar tillbaka i dom sämre.

Flera positiva effekter har min nya hälsosammare livsstil redan fått. Det illamåendet som jag dragits med i mer än ett år har nästan helt upphört. Magen mår mycket bättre. Jag känner mig piggare och sover bättre.

DAGENS MÅ BRA:

Meditaion 20 minuter

DAGENS KALORIBRÄNNARE:
Vara mamma till en fyraåring
Promenad till dagis och en promenad efter dagislämning
Ytterligare en promenad med vagnen på eftermiddagen

DAGENS SLARV:

Inget slarv idag!

Inga kommentarer: