tisdag 11 mars 2008

FRAMÅT!

Riktigt motiverad idag och då är det betydligt lättare att hålla sig till bra mat och röra på sig. Försöker säga till mig själv att jag ska klara av det här. Påminner mig själv om varför jag vill nå mitt mål. Att jag vill ha en bra livskvalitet, kunna leka obehindrat med mina barn, undvika sjukdomar, må bra. Gladare, smalare, sundare! Berömmer mig själv och försöker fokusera på det jag lyckats med och inte bara på mina misslyckanden. Jag har varit väldigt duktig dom här veckorna och åstadkommit en stor förändring. Bra jobbat!

Bra måltider hela dagen och inga onödiga mackor. Fil och müsli, och en macka till frukost. Bananer och vatten till mellanmål. Det är dom två målen som mack frosseriet brukar sätta in.
Flera promenader idag och det känns i kroppen. Väldigt skönt med frisk luft och solsken i ansiktet.

Igår och idag har jag provat meditation/avslappning och det var riktigt bra. Jag gick verkligen ner i varv och kopplade bort allting en stund. Ska se till att hela kroppen och alla sinnen mår bra.

DET JAG SKA LÄRA MIG OM OCH TA TAG I ÄR:

*Portionsstorlekar; Tänkte försöka läsa mig till hur mycket en normalportion är och hur mycket jag ska äta. Jag har minskat mängden mat jag äter per måltid genom att aldrig ta om. Jag vill hitta en bra balans där jag varken äter för mycket eller för lite.

*Skaffa fler recept och få in ännu mera grönt i vardagsmaten.

*Fortsätta jobba bort det onödiga mack ätandet.

DET JAG LYCKATS BRA MED HITTILLS ÄR:

*Äter nästan aldrig ute (läs skräpmat) och mitt småätande och kvällsfrosseri har så gott som upphört. Jag har trillat dit några gånger, men det är mycket bättre än innan min uppryckning.

*Verkligen kommit igång med en hälsosammare livsstil.

DAGENS MÅ BRA:

Meditation 20 minuter
Läsa en bra bok, men det slutar jag skriva upp, för jag läser nästan varje dag.

DAGENS KALORIBRÄNNARE:

Promenad 50+50 minuter
Promenad från buss till dagis, och från dagis till buss med fullastad vagn

DAGENS SLARV:

Inget slarv idag!

Inga kommentarer: