torsdag 6 mars 2008

ANDRUM

Jag läser och funderar mycket kring vikt, kost och hälsosamt leverne. Då har jag insett att det finns en del att ändra på förutom vikten. En sak är att inte stressa. Jag stressar lätt upp mig och kan känna en viss stress fastän jag inte gör någonting. Kroppen mår inte bra av stress och jag tror att det även kan påverka vikten. Sedan vill jag gärna lära mig att slappna av och släppa allt en stund. Därför ska jag nu göra minst en sak per dag för bara mig som får mig att må bra och hjälper mig att varva ner. Jag har beställt två DVD en med yoga och en med meditation och så har jag köpt en CD med avslappningsmusik. Dessutom har jag köpt två riktigt bra böcker. Investerar i mig själv nu.

DAGENS MÅ BRA:

Läser ur en bra bok.
Tränar djupandning.


DAGENS KALORIBRÄNNARE:

Tvätt race
Promenad i solen med barnen

DAGENS SLARV

Inga kommentarer: