söndag 2 mars 2008

PÅ GÅNG

En lugn helg på grund av förkylningen. Har försökt tänka på vad jag äter och det har gått bra tycker jag. Ingenting mellan målen och bra mat med mycket grönt. Glass, popcorn, några glas cola, tre skivor sockerkaka och några smågodis är det som står på helgens slarvlista. Om jag jämför det med tidigare helger så är det inte farligt alls. Då kunde det lätt bli 300 gram chips, ibland 600 gram chips, otaliga smörgåsar, onyttig mat utan något grönt alls, godis och fika m.m. Dessutom ingen motion alls. Nu märker jag av en förändring, jag börjar inte frossa hämningslöst och jag rör på mig. Tanken är en annan, viljan finns där och mellan varven är motivationen riktigt bra. Jag vet vad jag vill, vart jag vill nå och jag har bestämt mig att klara av det här.

Förkylningen sitter i och det är förstås jobbigt. Jag gick en promenad på morgonen ca 40 minuter i lugn takt och jag blev rejält trött. Men det var skönt att komma ut och röra på sig. Nu ska jag se till att äta riktigt bra idag och fortsätta kämpa mot mitt mål.


DAGENS OCH HELGENS KALORIBRÄNNARE:

Promenad ca 40 minuter i lugn takt.

DAGENS OCH HELGENS SLARV:

Inget slarv idag.

I helgen blev det sockerkaka, popcorn, glass, lite smågodis och några glas cola.

Inga kommentarer: