söndag 24 augusti 2008

JISSES, EN VECKA TILL!?

18-24/8

Ny vecka och nu måste jag se till att det här blir en bra vecka. Minst 70 000 steg och två gympa pass. Bra mat hela veckan och så lite slarv som möjligt.

MÅNDAG morgon startade med morgon race med pojkarna och iväg med buss till dagis. Promenad från buss till dagis (15-20 minuter om stora killen promenerar på bra). Sedan lämna dom små och en promenad till nästa buss (som ska ta mig till jobbet)ca 10-15 minuter. Efter det promenad från buss till jobb ca 5 minuter. (Ibland, när det finns tid, kommer jag gå från dagis till jobb.) Så här är det tänkt att fungera dom dagar jag jobbar och lämnar barnen. Jag kommer bara skriva att jag gjort morgon racet så inkluderar det ovanstående. Efter jobbet gick jag en rask promenad på 35 minuter. Bra mat hela dagen och inget slarv. På eftermiddagen fick jag en hemsk värk/smärta i höger ljumske. Gjorde väldigt ont. Jag vet inte vad det var men det gav med sig senare på kvällen. Lite otäckt och jag hoppas att det inte kommer tillbaka. Kvälls aktiviteterna; Mysa med barnen och när dom somnat laga mat till matlådor och morgondagens middag. Jag ser till att komma i säng 22 och stiger upp strax innan 6. Sömnen är viktig! 13 641 steg.

TISDAG och idag har vi hunnit med mycket. Morgon racet med dagis lämning, jobba och så handla. Hem, middag och ut och jobba; Måla och klippa gräs. Bra mat hela dagen och inget slarv. Gympa på kvällen ca 30 minuter. 11 802 steg. Bra dag!

ONSDAG kväll och jag är väldigt trött. Klockan är knappt 20.00 och jag klarar nästan inte av att hålla ögonen öppna. Morgon race, jobba, handla, middag och kvällspyssel; Laga mat, leka med barnen m.m. Förkylningarna är på gång nu och jag hoppas vi klarar oss fram till helgen i alla fall. Bra mat hela dagen och inget slarv. 9 359 steg.

TORSDAG och regnet öser ner. Samma visa idag som övriga dagar med morgon race, jobba och hem. Bra mat hela dagen. Rejält med slarv på kvällen. Men planerat sådant. Jag och maken såg film och åt chips och ostbågar. Mysigt och gott. 8744 steg.

FREDAG kväll och efterlängtad helg, igen! Dagen startade som vanligt med morgon race plus en rask promenad på 40 minuter. Bra start på dagen. På lunchen gick jag en promenad på 30 minuter och njöt av solen som visade sig för första gången på länge; Skönt! Arbeta och så hem. Laga mat, plocka ihop och leka med barnen. Bra mat hela dagen och inget slarv. Med tanke på gårdagskvällens ätande så hoppade jag över fredags fikat på jobbet. Gympa 30 minuter på kvällen. 15 203 steg.

LÖRDAG morgon vaknade vi tidigt, åt frukost och gick ut. Barnen lekte med varandra och jag och maken målade på uterummet. Nu har vi snart fått färg på hela. Det har gått sakta på grund av allt regnande. Efter lunch åkte vi till goda vänner och åt middag, barnen lekte, vi satt och pratade och gick en promenad. 1 och 1 1/2 glas vitt vin och ca 30 gram chips blev det. Men det ser jag mellan fingrarna på. Vi gick en promenad efter att vi ätit och det var inga katastrofala mängder av något. Trevlig eftermiddag/kväll. 9 576 steg.

SÖNDAG

Ganska lugn dag på gund av mensen. Städning, plock, matlagning har varit några av dagens aktiviteter.
En bra vecka som jag är riktigt nöjd med. Senaste dagarna har mensen ställt till det lite för mig men jag har hållit igång ändå. Står stilla i vikt och det är helt OK med tanke på att jag brukar gå upp en del när jag har mens. (Samlar på mig vätska m.m.) Nya rutiner med jobb/dagis faller på plats och jag känner att det rullar på. På mitt arbete äts det väldiga mängder med glass, godis och fika men jag har stått emot och ätit frukt eller en macka istället. Kanske kan jag inspirera någon att äta lite bättre. Ett par personer har i alla fall plockat fram stegräknaren igen. Vi hade steg tävling på jobbet i början av året. 5667 steg.


Steg totalt i veckan; 73992

Startvikt 106,5 Kg
Målvikt 73 Kg; 10,5 kilo kvar att gå ner
Dags vikt 83,5 Kg och jag är 23 kg lättare! (-0 kg sedan förra vägningen 080817)


Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86,5 kg 3/7 Vikt 3/7 87,2 Kg.
*Klarade inte delmål 3.Ny vägning 20/7. Vikt 20/7 86,2 Kg!
Delmål 4, 85 Kg 4/8. Vikt 4/8 85 Kg!
Delmål 5, 79 Kg 24/12. Vikt 24/12

Inga kommentarer: