söndag 31 augusti 2008

INTE SÅ BRA INTE

25-31/8 2008

Jag fortsätter förstås att äta bra och röra på mig. Minst 70 000 steg och två gympa pass. Bra mat hela vägen och bara en dag med slarv.


MÅNDAG igen och helgen gick som vanligt alldeles för fort. Morgon race och så skynda till jobbet. Där råder en väldigt seg och negative stämmning på grund av att företaget lägger ner här och flyttar till en annan stad. Ingen bra miljö att vistas I känner jag och söker jobb för fullt. Morbror komhit på kvällen och stanar over till I morgon bitti. Trevligt! Bra mat hela dagen och inget slarv. 11 169 steg.

TISDAGen startade med sedvanligt morgon race plus en rask promenad på 40 minuter. Jag lyckades dessutom med bedriften att gå vilse på vägen till jobbet. Jag hittade rätt väg till slut och fick några extra steg på köpet. Bra mat hela dagen. Känner mig tung och tjock och vet inte vad det beror på. Måste komma ut på fler promenader och se till att gympan blir av. Mensen är snart avklarad och då blir det lättare att röra på sig. 12 184 steg.

ONSDAG och GRATTIS till mig eftersom jag fyller 32 år idag. Ett år äldre och över 20 kilo lättare jämfört med för ett år sedan. Mumsade i mig jätte god prinsestårta och några godisar, chips och en bulle. GOTT! Vanliga morgonracet och ganska lugn kväll. 10 110 steg.

TORSDAG och en ganska så jobbig dag. Jag och barnen blev hemma idag. Det tar på mer än vad jag har förstått att mitt jobb ska flytta. Det blir mycket funderingar och jobb sökande. Just idag blev det lite extra jobbigt. Min arbetsgivare gav mig ledigt och det är jag tacksam för. Känner även av halsen och gossarna är snoriga. Bra mat och inget slarv. 4 204 steg.

FREDAG med morgonrace och arbete. Promenad på kvällen. Bra mat hela dagen, 9 616 steg.

LÖRDAG morgon/förmiddag tog jag bussen och minsta killen i vagnen och åkte in till stan. Rejäl promenad, handla mat och hem. Mysigt att gå och få ta del av allt som fascinerar lilla killen. Allt från vattenpölar till grävmaskiner. Bra mat hela dagen. 11 556 steg.


SÖNDAG

Nu känner jag att det mest rullar och att jag måste komma vidare lite. Vågen visade plus idag så det finns all anledning till att växla upp lite. Jag kom inte upp I 70 000 steg och jag har inte gyumpat. Så Måndag morgon och 20 dagar framåt blir det inget slarv alls. Jag ska gå minst 250.000 steg under dessa dagar och minst 5 gympapass. Jag kommer att uppdatera bloggen oftare också. Den 21/9 ska jag väga max 82 kilo. Allt detta under förutsättning att jag får vara frisk. 5 331 steg.


Steg totalt i veckan; 64 170 steg


Startvikt 106,5 Kg
Målvikt 73 Kg; 10,5 kilo kvar att gå ner
Dags vikt 84,6 Kg och jag är 21,9 kg lättare! (+1,1 kg sedan förra vägningen 080824)


Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86,5 kg 3/7 Vikt 3/7 87,2 Kg.
*Klarade inte delmål 3.Ny vägning 20/7. Vikt 20/7 86,2 Kg!
Delmål 4, 85 Kg 4/8. Vikt 4/8 85 Kg!
Delmål 5, 79 Kg 24/12. Vikt 24/12

Inga kommentarer: