söndag 17 augusti 2008

SJU DAGAR TILL

11/8- 17/8

Fortsätter kämpa på med att komma in i nya rutiner och försöker hålla fast vid nya mat och motions vanor. Minst 70 000 steg och två gympa pass är mitt mål när det gäller motionen.

MÅNDAG och det är både roligt och peppande att få positiva kommentarer om att jag gått ner i vikt. Nu kan jag äntligen se det själv också. Den gamla bilden av mig själv hängde med länge men nu ser jag att jag har gått ner. Härligt!
Promenad i raskt takt både på morgonen och på eftermiddagen. 35 respektive 55 minuter. Bra mat hela dagen och inget slarv så långt ögat når. 14 266 steg.


TISDAG är snart slut och dagarna går fort. Jag känner att jag stressar och det känns inte bra. Väldigt sugen på gott idag men jag har inte “trillat dit” i alla fall. Sköter mig med maten och slarvar inte. Promenad efter jobbet. 11 787 steg.

ONSDAG kväll och vardags karusellen snurrar på. Ordentligt regnande idag så det blev ingen promenad. Har ont i vänster axel ner mot hjärtat. Vet inte vad det är eller beror på men jag har haft det så till och från ett bra tag. Bra mat idag, lite klen middag vilket ledde till att jag blev väldigt hungrig och sugen på gott på kvällen. Tyvärr svek karaktären och det blev 100 gram chips och lite smågodis. 9 307 steg.

TORSDAG och promenad 30 minuter efter jobbet i häll regn. Paraplyet hjälpte inte mycket så jag var rejält blöt när jag satte mig på bussen. På kvällen blev det städning och pyssel inför morgondagen; Mina kvinnliga arbetskamrater kommer hit på kräft knytkalas. Till lunch blev det kebabtallrik med pommes frites. Så underbart gott! 10 100 steg

FREDAG kväll åt jag kräftor här hemma med 7 tjejer från mitt jobb; Trevligt! Mycket kräftor och paj, lite chips. Känns inte som om det blev så onyttigt som jag befarade att det skulle bli. Rask promenad 35 minuter på morgonen. 11 720 steg.

LÖRDAG och efterlängtad sovmorgon. Hemma pyssel med barnen, tvätt, laga mat m.m. Skön och lugn hemma dag. Ska bli spännande med vägningen i morgon med tanke på att jag ändå slarvat lite mer än planerat i veckan. Bara 4 909 steg idag. Bra mat och inget slarv.

SÖNDAG

Rask promenad ca 50 minuter på förmiddagen; Härligt!
Det känns som om det blivit en del slarv i veckan men när jag tänker efter så har det inte varit någon katastrof i alla fall. Vägningen idag gick bra. Kebab tallrik lunchen var i och för sig riktigt onyttig men oj vad gott det var. I onsdags trattade jag dit så att säga på chips och godis. Verkligen onödigt. Kräftskivan i fredags blev inte speciellt onyttig och för övrigt har jag skött mig. Hoppade över fredags fikat i fredags när jag visste att det skulle kalasas på kvällen. Lite klent med promenader men det har verkligen regnat mycket. Varken regnkläder eller paraply har hjälpt. Jag känner i kroppen och på kläder att jag smalnar av. Jeansen som jag köpte i storlek 44 börjar redan sitta löst. Det rullar på bra och dom nya mat och motions vanorna sitter riktigt bra. Nästa vecka ska jag verkligen försöka att äta riktigt bra och utan slarv i minst 6 dagar. Lite slarv kan lätt bli mycket så nu måste jag hålla igen. Jag måste öka på med motion också och verkligen se till att det blir både promenader och gympa. 8 392 steg.


Steg totalt i veckan; 70 481

Startvikt 106,5 Kg
Målvikt 73 Kg; 10,5 kilo kvar att gå ner
Dags vikt 83,5 Kg och jag är 23 kg lättare! (0,5- kg sedan förra vägningen 080810)


Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86,5 kg 3/7 Vikt 3/7 87,2 Kg.
*Klarade inte delmål 3.Ny vägning 20/7. Vikt 20/7 86,2 Kg!
Delmål 4, 85 Kg 4/8. Vikt 4/8 85 Kg!
Delmål 5, 79 Kg 24/12 Vikt 24/12

Inga kommentarer: