söndag 10 augusti 2008

EN VECKA GÅR FORT

Veckans mål är att komma in i nya rutiner med jobb och dagis. En stor omställning väntar för hela familjen. Minst 70 000 steg och två gympa pass tänkte jag försöka få till. Dom nya matvanorna sitter så bra nu att jag inte ens behöver fundera på det. Nu ska det fungera med jobbet också. Jag ska ladda upp med frukt och nyttiga mellanmål och till lunch blir det matlåda hemifrån.

MÅNDAG och nu är vi igång med arbete och dagis. Jag gick en rask promenad efter arbetet ca 40 minuter; Skönt att rensa huvudet lite innan man åker hem. Gympa på kvällen ca 30 minuter. Bra mat hela dagen och inget slarv. Känns skönt att ha klarat av den här dagen med alla nya vanor intakta. 11 481 steg.

TISDAG. Trött och huvudvärk på eftermiddag/kväll. Rask promenad ca 40 minuter. Bra mat hela dagen och inget slarv. 10 893 steg.

ONSDAG och idag blev det en rask promenad på morgonen ca 30 minuter och en lika rask promenad på kvällen ca 50 minuter. Klockan 19,30 gick jag ut och målade tills det var dags att sova vid 22.00. Bra mat hela dagen och inget slarv. Vägde 84,3 kilo i morse. 15 614 steg.

TORSDAG kväll och nu känns det att jag börjat jobba; Jag är så trött! Kortare promenader idag på grund av regnet som vräker ner här. Bra mat och inget slarv idag. 7 911 steg.

FREDAG kväll och efterlängtad helg! En kanelbulle med vaniljkräm blev det på jobbets fredags fika. Jag åkte hem lite tidigare och åt mellanmål med familjen. Det blev ca 2 dl yoghurt glass. På kvällen åt jag 100 gram chips och ca 2 dl popcorn. Bra mat för övrigt. Promenad ca 45 minuter på kvällen. Jag har ont i kroppen och känner mig väldigt trött.
12 060 Steg.


LÖRDAG morgon var vi uppe tidigt allihop. Cykeltur, promenad och ute jobb innan lunch. Skönt att vara tillsammans hela familjen. Gympa 40 minuter på kvällen. Bra mat hela dagen och inget slarv. 8 323 steg.

SÖNDAG

Idag har jag målat från morgon fram till lunch. Sedan in och fixa lunch och tvätt och ut och måla fram till mellanmål vid 14,30. Lite annat ute jobb, innepyssel och en promenad på ca 30 minuter blev det också. En liten lugn stund fick jag också på kvällen. 7 129 steg idag.

Jag klarade av första jobb veckan utan att avvika från nya vanor. Alla uppsatta mål rodde jag i hamn också. Det fungerade bra med matlåda och jag hade med sallad till maten varje dag. Till mellanmål har det blivit frukt eller nötter och “nyttiga” mackor. Det känns jättebra att det har fungerat. Jag har sett till att få ca 8 timmars sömn (med några avbrott på grund av oroliga och napp lösa barn) också. Sömnen är viktig så är det bara och jag ska verkligen försöka att inte slarva med den. Det kommer bli tuffa veckor för hela familjen framöver men vi får försöka hålla i och hänga med så gott det går. Vägning idag och jag har gått ner 1 kilo den här veckan och det är jag väldigt nöjd med. Motivationen biter sig envist fast och jag kämpar vidare!

Vardagsmotion har jag inte skrivit upp, men givetvis har det blivit mycket av den varan hela den här veckan; Tvätt, städning/plock, matlagning, handling, leka med barnen m.m. m.m.

Steg totalt i veckan; 73 411

Startvikt 106,5 Kg
Målvikt 73 Kg; 11 kilo kvar att gå ner
Dags vikt 84 Kg och jag är nu 22,5 kg lättare! (-1,0 kg sedan förra vägningen 080803)


Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86,5 kg 3/7 Vikt 3/7 87,2 Kg.
*Klarade inte delmål 3.Ny vägning 20/7. Vikt 20/7 86,2 Kg!
Delmål 4, 85 Kg 4/8. Vikt 4/8 85 Kg!
Delmål 5, 79 Kg 24/12 Vikt 24/12

Inga kommentarer: