söndag 31 augusti 2008

SÄTTA FART

Nu ska det sättas fart här. Som redan skrivet så är periodens mål följande;

Inget slarv alls; Inget godis, chips, fika, onödiga mackor eller onyttig mat. Bra mat med mycket grönt. Minst 250.000 steg och 5 gympa pass. Den 21/9 ska jag väga max 82 kilo. Jag lägger i en högre växel så jag kommer vidare och inte fastnar. Jag kommer att uppdatera bloggen oftare också.


1/9 Måndag. Bra start på veckan och denna periodens första dag. Morgon race. Promenad 40 minuter. Promenad 25 minuter efter lunch. Ut och jobba , gräva och skotta lera/jord i 45 minuter. Vardagsmotion i form av matlagning, plock m.m. Bra mat hela dagen och inget slarv! Jag ska se till att komma i säng så jag sover innan 22. (Jag stiger upp strax före 6 på morgnarna.) 14 425 steg.

2/9 Tisdag. Bra dag och bra mat med. Inget slarvande med onyttigheter. Morgon race. Promenad 30 minuter efter lunch. Trött och seg på eftermiddagen och frusen på kvällen. Väldigt många runt omkring oss är förkylda så vi får se vad vi får… 12 374 steg.

3/9 Onsdag och ännu en dag som jag känner mig nöjd med. Morgon race. Promenad 35 minuter efter lunch. Bra mat och inget slarv. På kvällen plockade jag upp stolar och pyssalade på med förberedelser inför kalaset på Lördag. Min man fyller 40 år och det ska vi fira här hemma med gäster, buffe och tårta. Jag hoppas verkligen att vi är friska då. Jag har lite känningar i halsen och i kroppen och på grund av detta avvaktar jag med gympan. Men jag har som mål att komma igång med den så fort som möjligt. 13 241 steg.

4/9 Torsdag . Upp tidigt idag på grund av studiebesök på nya arbetsorten och den lokal vi ska arbeta i. Bra mat och inget slarv idag. Känner mig väldigt, väldigt trött. Det har tagit på idag både att stiga upp tidigt och så mycket funderingar kring jobb flytten. På kvällen fortsatte jag att förbereda lördagens kalas. Inga förkylningar än så länge. Klockan är 21 och jag ska slänga mig i säng. 8 466 steg.

5/9 Fredag med morgonracet plus en rask promenad på 30 minuter. Efter jobbet gick jag en till promnad ca 35 minuter. Och sedan handlade jag inför morgondagen i två timmar. Jag köpte mig en tröja också och nu för tiden är det en fröjd att handla kläder. Jag kan med lätthet ha storlek large på tröjor. Helt underbart att kunna välja och vraka istället för att gå till avdelningen med stora storlekar och hoppas hitta något i rätt storlek. På kvällen städade jag och fortsatte att förbereda kalaset. Jag har ätit bra mat och inte slarvat något idag heller. Fem dagar på raken utan slarv och bra med steg. Nu är det bara gympan som fattas. 19 158 steg.

6/9 Lördag. Upp tidigt och städa hela huset lite mer ordentligt än vid veckostädningarna. Ett rejält arbetspass. Skönt att ha det klart. Efter det fortsatte jag att förbereda kalaset. Gästerna kommer om ett par timmar och vi ser verkligen fram emot att träffa alla. Jag har gått en rejäl power walk runda på ca 35 minuter; Underbart att jobba upp pulsen!
Firandet av maken blev väldigt trevligt och jag tror att alla trivdes. Jag vill ge mig själv en bragdmedalj för att jag inte åt tårta, chips eller något annat onyttigt. Ännu en dag utan slarv med onyttigheter. Fullt upp med att få fram mat och att få undan allt så det har inte varit någon vilodag. Men vi är väldigt nöjda här hemma. Det är verkligen roligt att ställa till med kalas! Och vilka underbara människor vi känner!
10 653 steg.

7/9 Söndag och vägnings dax. Vägningen visade att jag håller mig kring 84 kilo så det är minst 2 kilo som ska bort under den här perioden. Jag ska verkligen försöka att lyckas med det. Promenad idag på morgonen ca 40 minuter med stavar. Cykeltur 2X15 minuter till en mysig hantverksmarknad. Strosade runt lite där en stund. Efter lunch lyxade jag till det och sov ett par timmar; Underbart! Busstur till stan och en rask promenade på 40 minuter blev det efter tuppluren. Bra mat hela dagen och en hel vecka utan onyttigheter! 12 323 steg.

Startvikt 106,5 Kg
Målvikt 73 Kg; 11 kilo kvar att gå ner
Dags vikt 84 Kg och jag är 22,5 kg lättare! (-0,6 kg sedan förra vägningen 080831)


Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86,5 kg 3/7 Vikt 3/7 87,2 Kg.
*Klarade inte delmål 3.Ny vägning 20/7. Vikt 20/7 86,2 Kg!
Delmål 4, 85 Kg 4/8. Vikt 4/8 85 Kg!
Delmål 5, 79 Kg 24/12. Vikt 24/12


Steg totalt denna vecka;90 640 steg

Inga kommentarer: