måndag 25 februari 2008

VARDAGSLYX

Måndag och en ny vecka. På morgonen blev det en promenad i barnvagnen. Härligt soligt väder som man mår riktigt bra av. Sedan blev det promenad från bussen till dagis och sedan en promenad efter det. Mycket promenader blir det. Idag hade jag lyxen att ha barnvakt till minsta killen. Det händer inte ofta och jag njöt av att få några barn fria timmar. Efter promenaden satte jag mig på ett café och läste en tidning. Åt en baguette med kyckling, en liten godbit och lite godis. Underbart att få sitta alldeles i fred och läsa och må bra. Lite onödigt med fika och godis, men idag kände jag verkligen för det. Promenad från dagis till bussen blev det också.


Nästan alla här hemma är förkylda och nu börjar jag känna av halsen också. Känner förstås inte för att bli sjuk. Motivationen går upp och ner och jag tror inte att den blir bättre om jag blir risig. Måste få in nya vanor och även behålla dom. Det är ingen lätt omställning men som jag redan skrivit så vill jag verkligen klara det.

DAGENS SLARV:

Fika och godis.

DAGENS KALORIBRÄNNARE:

Promenader med och utan barnvagn. Dammsugning och dammat mattor.

Inga kommentarer: