lördag 18 oktober 2008

SÅ HÄR ÄTER JAG

Lite exempel på vad och hur jag äter; Jag äter ”vanlig” mat som tex. Korvstroganoff och ris, fullkornspasta och köttfärssås, pyttipanna med rödbetor, kyckling och broccoli, stekt fläsk och pasta eller potatis, lasagne. Alltid en rejäl portion grönt till maten. Inga jätte portioner mat och jag undviker att äta mig riktigt mätt. Jag dricker alltid vatten till maten. (Dricker aldrig något annat än vatten. Jo, tre koppar kaffe.) Lunch portionerna är alltid större än middags portionerna. Till middag äter jag lite kolhydrater och till lunch mer. Jag äter alltid mellanmål mellan måltiderna men ingenting efter middagen. Lite honungsvatten om jag blir väldigt sugen eller/och ett stort glas kallt vatten. Frukt äter jag dock ibland på kvällen, men bara en. Just nu äter jag inte fika, godis, chips eller något annat utöver frukost, lunch, middag och mellanmål. Brödet jag äter är fullkornsbröd och på mackorna har jag leverpastej/smör/ost och ibland skinka. Jag undviker light produkter. Använder vanligt smör i maten, mellan mjölk, lätt cremefraiche. Undviker också vitt socker och mjöl och tar det lugnt med saltet. Ungefär så.

Inga kommentarer: