måndag 8 juni 2009

UPP OCH NER

Då kom den då, svackan, som jag anat skulle komma förr eller senare. Det har varit en stor omställning att gå ner så mycket i vikt som jag gjort. En ännu större omställning har varit att börja pendla. Jag är borta 12 timmar/dag och jobbar bara 6 timmar. Mycket tid på resande fot, sent hem och tidigt upp igen. Men, det finns inga ursäkter... Jag har ätit för mycket i ett par veckors tid, så är det bara. Det jag ändå förundras över är hur fort jag gått upp i vikt. Vågen visade 10 kilo plus i helgen. Alltså väger jag ca 89 kilo nu. Men när man har ramlat då reser man sig upp igen. Dom nya vanorna med mat och motion sitter där dom ska så det var inte svårt att hamna rätt igen. Jag drivs av utmaningar så nu har jag skaffat mig en. Jag ska väga under 80 kilo helgen 18-19 i Juli. Hur mycket kan man gå ner på 6 veckor? Jag har några fler med mig och om någon mer vill anta utmaningen så är det bara att hänga på. Vi väger oss måndagar och slutvägningen blir 18-19/7. Jag är peppad, motiverad och ser fram emot att äta bra och röra på mig. Det är då jag mår som bäst!

Inga kommentarer: