måndag 22 juni 2009

RIKTIGT BRA DAG

Tuff arbetsdag idag men tiden gick i alla fall fort. Jag har stegat ihop ca 15,600 steg och spelat badminton i 30 minuter. Till frukost blev det en smörgås (grovt bröd, ost och skinka) i bilen på grund av att hela familjen försov sig. Mellanmål äpple, lunch fullkornsspagetti och köttfärssås (fynd i frysen), mellanmål äpple, banan, en näve nötter och en liten ostbit. Till middag sallad med fetaost och bacon. Vatten som dryck hela dagen. Det blir tyvärr sen middag på grund av pendlingen. Men jag ser till att få i mig mellanmål så att jag aldrig går på tom mage. Känner mig riktigt nöjd med den här dagen. Måndagar brukar inte vara lätta men den här svischade bara förbi.

För att klara dagarna har jag alltid en liten påse nötter och en frukt i väskan. En vattenflaska är också alltid med. Då finns det något att mota bort söt suget om det kommer farandes.

Nu är det 4 veckor kvar till helgen 18-19 och jag är långt från det mål jag satt upp. Men jag fortsätter kämpa på och hoppas på att nå under 80 innan den 19/7. Det skulle innebära en minskning på ca 3 kilo i veckan. Omöjligt? Ingenting är omöjligt… Men jag ska inte vara för kaxig. Men målet är under 80 och jag ska göra mitt bästa för att nå dit.

Inga kommentarer: