tisdag 25 november 2008

HEJ OCH HÅ

Hej och hå säger yngsta sonen med jämna mellan rum. Hej och hå kan man säga om morgonens strapats till jobbet. Tänk att lite snö kan ställa till det så. Busskuren var igensnöad så jag fick stå alldeles för nära en ganska så stor väg. Ren tur att jag inte blev påkörd. Bussen anlände något försenad och fullständigt överlastad med resenärer. Det var bara att klämma sig in; Hej och hå! Det var en ren befrielse (och en smärre kamp) att få komma ut ur bussen inne i stan. Sedan väntade en promenad till jobbet som också kan sammanfattas med Hej och Hå! Trottoarer och gångvägar var inte mer än små stigar och dessutom väldigt hala sådana. Så när jag kom fram till jobbet kändes det som om jag gått betydligt längre än vad jag gjort. Skönt att komma in på jobbet, få av sig vinter utstyrseln, och hoppa in i varma arbetskläder. Det gick rätt bra att arbeta idag med trots huvudvärken. Bra mat har det varit också hela dagen och inget onyttigt har slunkit ner. Det känns som om det finns gott om hopp för rätt vikt på Lördag.

Inga kommentarer: