söndag 21 september 2008

PERIOD 2 / DEL 1

Jag är redan smalare, gladare och sundare men vill verkligen gå ner 9 kilo till. Motivationen har envist bitit sig fast och jag är väldigt glad för det. Nya och bra vanor sitter där dom ska och jag är äntligen på rätt väg.

Konceptet med 20 dagars perioder fungerar fint för mig så jag fortsätter med det i 20 dagar till. Inget slarv med onyttigheter och minst 250.000 steg. Eftersom jag har en envis förkylning så tar jag tag i gympan så fort det släpper. Jag sätter inget antal på gympan utan hoppas få till några pass.



25/9 TORSDAG; Jag har en förkylning som är riktigt besvärlig så jag tar paus från allt veckan ut. Jag kommer att lägga all min energi på att bli frisk och flyttar fram denna period en vecka. Jobbade från klockan 6 i morse men fick ge upp och åka hem efter ett par timmar. Var hemma hela dagen igår och halva dagen i förrgår. Nu hoppas jag att det vänder snart så jag får komma igång med livet igen.


29/9 Måndag och förkylningen vill inte släppa. Jag kämpar på så gott det går. Det är väldigt mycket nu både på arbetet och hemma så det kommer att bli 20 tuffa dagar. När det är tufft brukar jag tröstäta men inte den här gången! Jag tänker kämpa på. Jag har siktet inställt på 79 kilo och hoppas att kunna nå den vikten inom en snar framtid. 5059 steg.


30/9 Tisdag Förkylnings följetongen fortsätter och idag känner jag mig sämre än bättre. Bara att kämpa på! 5994 steg.


1/10 Onsdag. Nu är det som det är med livet. Förkylningen släpper inte och idag känner jag mig sämre igen. Jag provade att gå en lugn promenad efter lunch men det fanns ingen ork. Det var skönt att komma ut och röra på sig i alla fall. Allting snurrar på och vi försöker hänga med så gott det går. Jag tänker på vad jag äter och undviker allt onyttigt. Längtar efter långa promenader i rask takt men inser att förkylningen måste ge med sig först. Jag har tagit ledigt restan av veckan från jobbet. Nu är det operation kurering som gäller!
8737 steg.


2/10 Torsdag. Hemma dag med sovmorgon; Skönt! Förkylningen har bitit sig fast och verkar inte ha några planer på att ge sig av. Jag tänker extra mycket på vad jag äter nu när jag inte är så aktiv. Kolhydraterna undviker jag nästan helt och så har jag minskat på portionerna. Jag äter ordentligt och får i mig tillräckligt med mat ändå. Jag är inställd på att vågen kommer visa att jag gått upp efter dom här förkylningsveckorna. Operation kurering fortsätter och jag gör inte mer än vad som är riktigt nödvändigt. 2663 steg.


3/10 Fredag. En hemma dag till innan helg. Förkylningen måste börja ge sig nu. Jag blir helt dränerad på energi. Det som i alla fall känns bra att jag inte har några problem med att äta bra. Godis suget är som bortblåst och det underlättar en hel del. Stora sonen fick hög feber på eftermiddagen och började kräkas senare. Jag hoppas så för alla i familjen att det inte blir en alltför tuff höst vad det gäller sjukdomar. 5318 steg.


4/10 Lördag Lugn dag på grund av förkylningen. 3639 steg.


5/10 Söndag. Nu har förkylningen hållit i sig länge och jag misstänker att det kan vara två förkylningar som överlappat varandra. Det har inte blivit mycket promenader och jag har varit inne och gjort ingenting i flera dagar. Så jag var beredd på en rejäl viktuppgång när jag ställde mig på vågen i morse. Men den visade att jag bara gått upp 1,1 kilo och det känns helt okej. Det är ett bra betyg på att jag verkligen skött mig med maten. Jag räknar inte ihop den här veckans steg eftersom det är som det är.

Startvikt 106,5 Kg

Målvikt 73 Kg; 10,1 kilo kvar att gå ner

Dags vikt 83,1 Kg och jag är 23,4 kg lättare! (+1,1 kg sedan förra vägningen 080921)

Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!

Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!

Delmål 3, 86,5 kg 3/7 Vikt 3/7 87,2 Kg.*Klarade inte delmål 3.Ny vägning 20/7. Vikt 20/7 86,2 Kg!

Delmål 4, 85 Kg 4/8. Vikt 4/8 85 Kg!

Delmål 5, 79 Kg 24/12. Vikt 24/12

Inga kommentarer: