söndag 14 september 2008

SÄTTA FART 3

Sista veckan i den här perioden.

Inget slarv alls; Inget godis, chips, fika, onödiga mackor eller onyttig mat. Bra mat med mycket grönt. Minst 250.000 steg och 5 gympa pass. Den 21/9 ska jag väga max 82 kilo.




O.B.S! TILLÄGG; På grund av förkylningen blir det ingen mer gympa och istället för den lägger jag på 12 000 steg på steg målet.


Om förkylningen bryter ut på allvar måste jag givetvis ta hänsyn till den. Men jag siktar på att klara uppsatta mål.

15/9 Måndag och halsen känns av idag med och jag har fryst och känt mig trött. Vanliga morgonracet idag efter några dagars uppehåll. Efter lunchen gick jag en kort promenad ca 15 minuter i lugnt tempo. Skönt med frisk luft och lite dagsljus. Försöker att ta det lugnt och hoppas att förkylningen inte ska bryta ut mer än så här.Med tanke på hur jag mår så siktar jag nu på att klara steg och viktmålet. Klarar jag gympa målet får det bli en bonus. Bra mat och inget slarv. 10551 steg.

16/9 Tisdagmorgon kände jag mig bättre än i går morse. Lite ont i halsen bara. Morgonrace plus en promenad i lugnare takt ca 40 minuter. Lugn promenad ca 25 minuter efter lunch. På kvällen, efter middagen, började jag frysa och nu lite senare känns det ordentligt i halsen; Trist! Bra mat hela dagen och inget slarv. 14233 steg.

17/9 Onsdag och förkylningen känns lika som i går. Ont i halsen, frusen och trött. Jag har bestämt att inte ge mig i kast med gympa på grund av förkylningen. Men jag har kollat upp att min gympa motsvarar ca 4000 steg så jag lägger på 12000 steg på stegmålet. (Jag har gympat två pass och har tre “kvar”)
Morgonrace som vanligt och sedan en kort promnenad efter lunch. Bra mat hela dagen och inget slarv. Städning av huset på kvällen med hela familjen. Förutom förkylningen så är mensen i antågande och det brukar innebära ca 2 kilo upp i vikt, antagligen samlar jag på mig vätska. Så vägningen på söndag kommer att blir spännande. Jag hoppas verkligen att jag väger max 82 kilo!
11372 steg.


18/9 Torsdag och idag kommer min pappa hit på besök ca 1 vecka. Efterlängtat! Morgonrace och efter det en promenad på 40 minuter.Efter lunchen blev det ytterligare en promenad på ca 35 minuter. Förkylningen känns bättre men jag känner av halsen. Bra mat hela dagen och inget slarv. 14846 steg.

19/9 Fredag och inget vanligt morgonrace eftersom min pappa och syster ser efter pojkarna idag. Promenad innan jobbet ca 1 timme och promenad efter lunchen ca 25 minuter. Bra mat hela dagen och inget slarv. Förkylningen ligger där i bakrgunden och spökar. 15795 steg.

20/9 Lördag och en dag på stan med min syster. Shoppa, promenera, äta lunch m.m. Förkylningen ligger fortfarande kvar och irriterar bland annat halsen. Även mensen ställer till en del bekymmer men jag kämpar på. Bra mat hela dagen och inget slarv. Sista dagen i denna period men jag kommer räkna in morgondagens steg också. Promenad i dag på kvällen ca 30 minuter. 17553 steg.

21/9 Vägning och summering av perioden; Jag är verkligen nöjd med den här 20 dagars perioden som jag klarade av trots förkylningen som legat och irriterat i bakgrunden. Jag klarade att inte äta onyttigt eller slarva med godis, chips m.m. och stegmålet nådde jag. Gympan fick delvis bytas mot steg på gund av förkylningen. Viktmålet gick också bra och idag vägde jag prick 82 kilo! Snart har jag gått ner 25 kilo i vikt!

Lite smågodis idag och ett glas rött vin; Jag ska inte fira eller belöna mig själv med ätbart men jag gjorde ett undantag idag. Jättegott med godis och inte helt fel med lite vin heller! I morgon tar jag tag i en ny 20 dagars period. Promenad idag på förmiddagen. Lugn dag för övrigt då jag känner mig mer och mer förkyld. 10400steg.

Steg totalt denna vecka;94748
Steg totalt denna period: 90640+76998+94748=262 386 (steg mål; 262 000)

Startvikt 106,5 Kg
Målvikt 73 Kg; 9 kilo kvar att gå ner
Dags vikt 82 Kg och jag är 24,5 kg lättare! (-1,3 kg sedan förra vägningen 080914)


Delmål 1, 99 Kg 31/3. Vikt 31/3 99 kg!
Delmål 2, 94 Kg 31/5. Vikt 31/5 90,7 Kg!
Delmål 3, 86,5 kg 3/7 Vikt 3/7 87,2 Kg.
*Klarade inte delmål 3.Ny vägning 20/7. Vikt 20/7 86,2 Kg!
Delmål 4, 85 Kg 4/8. Vikt 4/8 85 Kg!
Delmål 5, 79 Kg 24/12. Vikt 24/12

Inga kommentarer: