tisdag 4 augusti 2009

NJUTA AV ATT VARA

Jag vägde mig igen i morse och då visade vågen 95 kilo, så antagligen har jag en massa vätska i kroppen. Väger mig alltid på morgonen, utan kläder och på en ny våg med nya batterier. Hela dagen har jag funderat över viktuppgången. Jag ska försöka att inte fundera så mycket mer på den utan vänta in nästa vägning på måndag. Det har blivit flera promenader i går och idag och jag har ätit exemplariskt. Förutom att undvika fel kolhydrater och socker så har jag börjat tänka mer och mer på att äta ren mat. Alltså undvika konstlade tillsatser i maten. Sedan har jag börjat jobba på att stressa av. Försöker att hålla mig lugn och ta dagen i etapper istället för att stressa i förväg inför allt som ska göras. Att andas riktigt djupt, sänka axlarna och blunda en liten stund gör underverk. Jag ska också bli bättre på att unna mig sådant som jag mår bra av. Helt enkelt bli snällare med mig själv. Det är inte helt lätt när man är mamma och när man pendlar lång. Fast det finns ju inga ursäkter så jag jobbar på det. Tex. Har jag bestämt mig för att sluta må dåligt av pendlingen och istället se den som en chans till egen tid. Lyssna musik och läsa böcker. Eller bara stanna i en tanke utan att bli avbruten. Livet är här, nu och jag vill bli bra på att leva där.

Inga kommentarer: