torsdag 9 juli 2009

SNABB VIKTMINSKNING

Här kommer ett tips på snabb viktminskning; Kom på den briljanta iden sent (nästan midnatt) på kvällen att ni ska boka en dagstur till Åland. Vi hade så mycket regn och rusk här att vi tänkte att det verkligen skulle bli trevligt att smita iväg över dagen. Min hjärna slog inte på en enda varningssignal när jag tänkte på det ruskiga vädret här hemma. Först när vi stod i hamn började larmen gå. Om det är ruskigt väder här hemma då är det med stor sannolikt rejält dåligt väder ca 8-9 mil härifrån också. Dåligt väder, öppet vatten, stor båt… alarmen tjöt som galningar i mitt huvud men vad hjälpte det när bilen ostoppligt rullade in i båtens jätte gap. Första minuterna gick ganska bra, men sedan kom vi ut en bit och då… Jag tillbringade hela resan på toaletten ordentligt sjösjuk. (Och jag var inte ensam, det var sjösjuka människor överallt.) Jag gick väl ner en så där 20 kilo på 2 timmar där inne i lilla båset. Hemresan blev något bättre, men inte helt utan viss toalettvistelse. Så har jag tur kommer det storma friskt i sommar. Då kan jag beställa flera sådana här resor och rasa i vikt. Eller så stannar jag hemma och kämpar på med maten och motionen istället. Svårt val…

Inga kommentarer: