torsdag 16 juli 2009

SEMESTER

Skriver inte så frekvent här eftersom vi är mitt inne i semestern. Men jag tar inte paus från att äta rätt och röra på mig. När vi äter ute så ber jag om mer sallad istället för potatis, pommes eller vad dom nu serverar till. Kebabtallrik utan pommes blir en god kebabsallad. På pizzerian brukar dom kunna plocka ihop en sallad om man frågar. Hamburgerrestaurangerna har ofta något hälsosammare alternativ. På MAX kan man äta en GI burgare eller en hamburgare helt utan bröd. På MAX kan man dessutom få favorit hamburgaren med GI bröd. Helst vill jag undvika dessa snabbmatställen. Men det är sommarlov och ibland får barnen välja vad vi ska äta och då vill dom oftast ha hamburgare. Svårare är det när familjen vill fika när vi är ute och semestrar. Jag brukar äta en frukt eller lite nötter innan. Då klarar jag mig med kolsyrat vatten när dom andra fikar. Det är lite att parera men jag lär sig hela tiden hur jag ska undvik att äta det jag inte mår bra av. Det blir lättare och lättare precis som jag.

Inga kommentarer: