lördag 14 mars 2009

FORTSÄTTNINGEN

En vecka går riktigt fort ibland och nu har jag pendlat till och från stora staden i en vecka. Det känns lite tråkigt att lägga så mycket tid på att ta sig till och från jobbet. Tid som jag skulle haft med mina barn istället. Men nu är det helt enkelt så att jag får “gilla läget” ett tag. En fördel är att det blir mycket promenerande när jag ska ta mig dit och hem.

Det har gått bra med maten och det fungerar med matlåda på nya arbetsplatsen också. Arbetsmiljön är just nu inte den mest hälsosamma med buller och damm. Jag har haft en hel del huvudvärk. Förhoppningsvis kommer detta att bli bättre när dom har förbättrat lite på jobbet. Öronproppar på!

Jag klarade steg målet och fick ihop 75 300 steg. Delmålet med vikten har inte gått lika bra. Trots bra matvanor och motion så har jag gått upp i vikt och ligger nu på 82 kilo. Mycket tid på tåget ger mycket tid till att tänka. Jag funderar nog alldeles för mycket på min vikt just nu men det får vara så nu. Nästa viktmål till den 17/3 på 77 kilo kommer jag inte heller att klara. Att nå till 73 kilo innan maj känns nästan omöjligt.
Jag har läst allt jag hittat om viktplatåer, olika dieter, ämningsomsättning m.m. men inte blivit så mycket klokare för det. Det jag kommer att göra är att fortsätta äta sunt, röra på mig och hoppas att det ska lossna med vikten. Jag pratade med en läkare om detta och hon trodde att det skulle lossna om jag bara höll ut. Svårt att behålla motivationen bara när inget hände. Men jag kämpar på!

1 kommentar:

Nettan sa...

Välkommen tillbaka:-)
Vad konstigt att du går upp fasten du äter och rör dig som du ska:-o. Jag hoppas det lossnar snart. Jag är och hejjar på dig hela tiden:-)
Ha en skön söndag:-)